Between.Edukacja: Kosmopolis 2020
Programy edukacyjne są jednym z najważniejszych aspektów działalności fundacji Between.Pomiędzy. Organizowane we współpracy z konkretnymi szkołami i instytucjami kultury warsztaty, wykłady i spotkania autorskie kierowane są do studentów, licealistów, ich nauczycieli oraz wszystkich zainteresowanych literaturą i teatrem. Program prowadzony jest w porozumieniu z konkretnymi nauczycielami, którzy wskazują na rzeczywiste potrzeby młodzieży. Mówiąc najprościej, nauczyciele współtworzą program, co przyczynia się do ich rozwoju zawodowego. Program ma charakter dyskusyjny, kreatywny i multimedialny i skupia się na możliwościach kontaktu z kulturą i sztuką poprzez nowoczesne media. Uczniowie przygotowują projekty własne.
W ramach programu Between.Edukacja: Kosmopolis 2020 proponujemy:
- udostępnienie w Internecie 15 pakietów edukacyjnych opracowanych na podstawie materiałów filmowych i tekstowych – mają one stanowić pomoc dydaktyczną dla nauczycieli, bądź umożliwiać pracę nad samorozwojem;
- cykl 15 webinariów dla nauczycieli, pracowników instytucji kultury, studentów oraz licealistów, które mają pomóc uczestnikom w przygotowaniach do wykorzystania udostępnionych na stronie internetowej;
- pogłębienie kompetencji odbioru sztuki tradycyjnej i współczesnej;
- połączenie wiedzy o tradycjach kultury polskiej z informacjami na temat współczesnych sposobów odbioru sztuki globalnej;
- uwzględnienie zapotrzebowania uczestników z mniejszych ośrodków i miejscowości;
- podniesienie umiejętności uczestnictwa we współczesnej kulturze i sztuce;
- umożliwienie uzyskania odpowiedniego certyfikatu BETWEEN.EDUKACJA.
W programie uwzględnione zostały uwarunkowania recepcji teatru i specyfika jego funkcjonowania na poziomach: 1) lokalnym, 2) krajowym oraz 3) globalnym.
Temat przewodni – /Kosmopolis 2020/ – w bezpośredni sposób wywodzi się z tegorocznej wirtualnej edycji festiwalu i uwzględnia różnorodność komunikacji teatralnej. Jednym z podstawowych zadań programu jest wyczulenie odbiorcy na elementarną różnicę pomiędzy determinującą rzeczywistą komunikację teatralaną „nażywością” a zapośredniczonym odbiorem sztuk performatywnych poprzez powszechny w dobie pandemii dostęp do nagrań teatralnych. Program uwypukla różnice między obydwoma rodzajami doświadczania teatru.
Więcej informacji na stronie: https://www.between.org.pl/education