fbpx Rowerem do pracy i na studia na Uniwersytecie Gdańskim | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

Rowerem do pracy i na studia na Uniwersytecie Gdańskim

Przystanek autobusowy z plakatem reklamującym akcję Rowerem do pracyUniwersytet Gdański weźmie udział w kampanii społecznej „Rowerem do pracy”. Inicjatorem przystąpienia uczelni do akcji jest Tomasz Pupacz, zastępca kierownika Akademickiego Centrum Kultury UG „Alternator”, który od siedmiu lat codziennie dojeżdża do pracy rowerem.

Tomasz Pupacz w wywiadzie dla Radia MORS zachęca wszystkich pracowników i studentów Uniwersytetu Gdańskiego do włączenia się w akcję i dojeżdżania na zajęcia i do pracy na UG rowerem. Jak podkreśla Uniwersytet posiada liczne stanowiska, przy których można zostawić rower, a dobry przykład daje sam rektor prof. Bernard Lammek, którego można spotkać na kampusie w Oliwie jadącego na rowerze.

Zachęcamy do wysłuchania całego wywiadu - czwartek o godzinie 23.00, w poniedziałek o 9.05 i w środę o 7.00.

Kampania „Rowerem do pracy” jest organizowana w Gdańsku po raz trzeci. Tym razem odbędzie się w ramach „European Cycling Challenge”, czyli rowerowej rywalizacji europejskich miast zainicjowanej przez Bolonię w 2012 r. W tym roku Gdańsk powalczy o tytuł Najbardziej Rowerowego Miasta wraz 34 miastami z całej Europy. Kampania “European Cycling Challenge” będzie trwała od 1 do 31 maja.

Gdańskie firmy, będą mogły rejestrować się do  udziału w „European Cycling Challenge” jako grupy i konkurować między sobą w liczbie przejechanych kilometrów. Pracownicy, studenci i wszystkie inne osoby, które chcą wesprzeć w tej rywalizacji Uniwersytet Gdański powinny:

- zarejestrować się na stronie www.cyclingchallenge.eu/pl,

- pobrać darmową aplikację na smartfon „Cycling365” (rejestracja możliwa również przez aplikację),

- wybrać swoją drużynę – „Gdańsk” oraz swoją grupę – „Uniwersytet Gdański”,

a następnie jeździć na rowerze przez cały maj i rejestrować wszystkie swoje przejazdy (do pracy, na zakupy, rekreacyjne) przy użyciu aplikacji. Osoby, które nie posiadają smartfona, również będą mogły uczestniczyć w kampanii, rejestrując pokonane na rowerze dystanse bezpośrednio na stronie internetowej www.cyclingchallenge.eu/pl

Wyniki kampanii będzie można śledzić na bieżąco na stronie www.cyclingchallenge.eu/pl.

Nagrodzone zostaną firmy, które „wykręcą” na rowerach najwięcej kilometrów w stosunku do liczby pracowników. Dla laureatów przygotowano atrakcyjne nagrody.

Profil akcji na Facebooku.

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Maciej Goniszewski
Treść wprowadzona przez: Maciej Goniszewski
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 30 kwietnia 2015 roku, 17:43