Gdańsk Business Week
Gdańsk Business Week jest największym programem z zakresu edukacji przedsiębiorczej młodzieży w wieku 15-19 lat w całym regionie. To sześciodniowe warsztaty przedsiębiorczości i kreatywności w formie letniego kursu biznesowego prowadzone w języku angielskim przez amerykańską kadrę menedżerów z firm takich jak np. Boeing, przy współpracy z menedżerami z Polski. W Radiu MORS gościliśmy Magdalenę Smolak, koordynatorkę GBW.
Program jest realizowany przez Inkubator Starter rokrocznie od 2011 według sprawdzonego modelu nauki przedsiębiorczości na licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education. W Stanach Zjednoczonych cieszy się niezmiennym entuzjazmem już od ponad 38 lat pod nazwą Washington Business Week i może się pochwalić liczbą 60 000 absolwentów.
Celem Gdańsk Business Week jest rozbudzanie i kształtowanie postaw oraz zachowań przedsiębiorczych u młodzieży oraz angażowania lokalnego środowisko biznesowego w edukację nieformalną młodzieży. To wielka szansa nie tylko dla młodzieży, która chce zainwestować w swoją przyszłość, ale także dla przedstawicieli biznesu na rozwój kompetencji menedżerskich i wymiany doświadczeń z kadrą największych korporacji na świecie poprzez uczestnictwo w programie w ramach komponentu „Employee development program” .
W programie co roku bierze udział 100 uczestników w wieku 15-19 lat, na potrzeby realizacji warsztatów są dzieleni na 9 grup w ramach, których prowadzą wirtualne firmy w oparciu o symulację biznesową. Praca każdego zespołu jest wspierana przez Doradcę firmy (tzw. Company Advisor). Zwyczajowo tą rolę pełnił menedżer amerykański. W Stanach zaangażowanie managerów to część systemu rozwojowego pracowników firm. Organizatorzy gdańskiej edycji – Inkubator Przedsiębiorczości Starter i miasto Gdańsk - obrali ten sam kierunek, realizując program w ścisłej współpracy z biznesem i integrując lokalne środowisko biznesowe.
W 2014 wdrożony został pilotażowy komponent o nazwie „Employee Development Program”, który jest skierowany do menedżerów z lokalnego środowiska biznesowego i pozwala na ich angażowanie do programu jako Doradców Firm – na takich samych zasadach jak do tej pory menedżerów amerykańskich. Działanie to ma na celu podnoszenie kompetencji menedżerskich, m.in. w obszarach związanych z budowaniem zespołu, zarządzaniem czasem, rozwijaniem potencjału przywódczego czy podejścia coachingowego. Dodatkowo, jest to świetna możliwość do wymiany doświadczeń z pracownikami największych korporacji na świecie. Obecnie grupy młodzieżowe są wspierane przez polsko-amerykański duet Doradców Firm.
Więcej informacji na stronie wydarzenia http://www.gdanskbusinessweek.pl/ oraz profilu na fb https://www.facebook.com/gdanskbusinessweek?ref=hl, a także w rozmowie Radia MORS z Magdaleną Smolak. Emisje wywiadu w środę o 12.00, piątek o 8.00 i poniedziałek o 12.00.