fbpx HYPATIA – promocja zawodu naukowca | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

HYPATIA – promocja zawodu naukowca

Chłopiec z książkami biologicznymi. Fot. FreeimagesCentrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni zostało jednym z partnerów zaangażowanych w realizację projektu HYPATIA. Projekt ma charakter międzynarodowy, weźmie w nim udział 10 głównych partnerów koordynowanych przez Centrum Nauki Nemo z Holandii oraz 9 stowarzyszonych centów nauki pod przewodnictwem ECSITE (European Network of Science Centres and Museums), odpowiedzialnych za upowszechnianie metod wypracowanych w projekcie.

Czego dotyczy projekt Hypatia

Hypatia to projekt, którego celem jest wzrost zainteresowania oraz udziału dziewcząt i chłopców w wieku 13-18 lat w aktywnościach związanych z obszarem nauk STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Kładziemy nacisk na promowanie równego dostępu do kariery naukowej, a także na budowanie współpracy i zaangażowania różnych podmiotów w celu zapewnienia jak najlepszych sposobów promowania edukacji ukierunkowanej na karierę naukową oraz budowanie kapitału gospodarki opartej na wiedzy.

Projekt wychodzi naprzeciw coraz większemu zapotrzebowaniu europejskiej gospodarki oraz rynku nowych technologii na wykwalifikowanych absolwentów kierunków związanych z naukami matematyczno–przyrodniczmi oraz branżą inżynieryjną. Dzięki działaniom zaplanowanym w projekcie Hypatia, będziemy także skutecznie promować zawód naukowca oraz równouprawnienie w dostępie do powyższych branż.

Aby osiągnąć powyższe cele zaprosimy do współpracy: szkoły, uczelnie wyższe, centra nauki, instytucje naukowe oraz szeroko pojęty przemysł.

W ramach realizacji projektu planowane są następujące działania:
1) Przygotowanie specjalnego pakietu narzędzi edukacyjnych dedykowanych do młodzieży w wieku 13-18, które będą mogły być upowszechniane na szeroką skalę w  szkołach, placówkach edukacyjnych, instytucjach naukowych, branży przemysłowej.
2) Organizacja aktywności oraz eventów angażujących młodzież w działania z dziedzin STEM.  
3) Stworzenie narodowych centrów sieci współpracy (z nauczycielami, wykładowcami, naukowcami, ekspertami STEM).
4) Szeroka kampania promocyjna projektu dedykowana w szczególności młodzieży.

Projekt potrwa trzy lata (2015 -2018) i finansowany jest z programu Horyzont 2020.

Strona internetowa projektu oraz kampania informacyjna dotycząca szerszych działań w projekcie planowana jest na marzec 2016 roku.

 

Fot. Freeimages

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Maciej Goniszewski
Treść wprowadzona przez: Maciej Goniszewski
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 27 listopada 2015 roku, 15:26