Clipster poszukuje mieszkańców z pomysłami na biznes
Chcesz rozwinąć skrzydła i szybko przetestować swój biznesowy pomysł? Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER i Alfabeat, twórcy jedynego w Polsce colivingowego projektu, poszukują kolejnych rezydentów. Rekrutacja do Clipstera potrwa do 10 marca: www.clipster.pl.
Clipster został stworzony w 2015 roku przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER i Alfabeat. To jedyne miejsce w Polsce przeznaczone do pracy i mieszkania. W projekcie mogą wziąć udział osoby, które chcą poczuć moc colivingu, współtworzyć biznesowe projekty z kreatywnymi osobami i mieszkać w jednej z atrakcyjniejszych gdańskich dzielnic.
– Clipster znajduje się w Garnizonie Kultury. Do dyspozycji Clipsterów są wielofunkcyjne mikroapartamenty. W zależności od rozwoju projektów rezydencja może trwać od 3 do 9 miesięcy. W tym czasie uczestnicy pracują nad pomysłami biznesowymi, otrzymując wsparcie od mentorów. Po pierwszych 3 miesiącach pobytu prezentują efekty swojej pracy przed ekspertami. Clipster pomaga w ekspresowym tempie rozwinąć pomysł bądź po analizie z ekspertami objąć nowy kierunek – tłumaczy Katarzyna Kołakowska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
Kim są Clipsterzy? To ludzie w różnym wieku – w obecnej edycji najmłodszy mieszkaniec ma 19 lat a najstarszy 33. To przedstawiciele branży IT, architekci, osoby specjalizujące się w marketingu internetowym czy studenci. To także osoby, które poznały już smak sukcesu – jeden z rezydentów stworzył aplikację, którą pobrało już milion użytkowników. Każdy Clipster współpracuje z mentorem, który specjalizuje się w interesującej go tematyce. W gronie tutorów znajdują się m.in. Mick Griffin, dyrektor ds. sprzedaży w Brand24 czy Agnieszka Oleszczuk-Widawska, współtwórczyni Evenea, największej polskiej strony dla organizatorów spotkań czy konferencji.
– Pierwsze efekty codziennej pracy Clipsterów są widoczne już po pierwszych 3 miesiącach pobytu. W tym czasie mieszkańcy intensywnie pracują i weryfikują swoje założenia. Krok po kroku dążą do osiągnięcia wyznaczonego celu. Pozyskują także fundusze – jednemu z Clipsterów udało się zdobyć inwestycję w wysokości 200 tysięcy złotych – opowiada Michał Mysiak z Alfabeat.
Rekrutacja do przestrzeni potrwa do 10 marca. Osoby, które poprzez formularz dostępny na stronie www.clipster.pl, zgłoszą chęć udziału w programie, czeka jeszcze rozmowa kwalifikacyjna.