Każdy ma coś do pokazania – przegląd talentów See&Say
Nadszedł czas by odświeżyć portfolio, wyjąć z szuflady swoje projekty i podzielić się ze światem najlepszymi pomysłami! Przed nami szósta edycja przeglądu talentów See&Say.
Już 23 listopada 2018 roku młodzi zdolni, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w branży kreatywnej, spotkają się w Centrum Kreatywności w Warszawie. Tam, z przyświecającym im hasłem „Każdy ma coś do pokazania”, staną przed niecodzienną możliwością konsultacji swoich prac z ekspertami. Jest to doskonała okazja nie tylko do zdobycia cennych uwag, ale także do nawiązania przyszłych kontaktów zawodowych.
Wśród specjalistów pojawiają się między innymi: dyrektorzy agencji reklamowych, szefowie studiów graficznych i fotograficznych czy redaktorzy naczelni pism. W tym roku na uczestników czekają również warsztaty, podczas których wspólnie z ekspertami będą mogli pracować nad briefem. Warto także podkreślić, że udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny, a oferta skierowana jest nie tylko do osób posiadających „klasyczne portfolio”. Wziąć udział mogą także ci, którzy dotychczas ukrywali swoje teksty, kompozycje czy projekty w przysłowiowej szufladzie.
25 października br. oficjalnie zakończono przyjmowanie zgłoszeń. Obecnie trwa się ich selekcja. Osoby, które zostaną podczas niej wyróżnione dostaną zaproszenie do Warszawy 23 i 24 listopada. Najciekawsze prace, które zostaną wybrane podczas przeglądu, trafią na Wystawę MUST SEE, która odbędzie się w styczniu. Oprócz tego znajdą się w bazie talentów See&Say i zostaną promowane w środowisku przemysłu kreatywnego. Natomiast najlepsi z najlepszych będą mogli bezpłatnie zgłosić swoje prace do Polskiego Konkursu Reklamy organizowanego przez KTR.
W tej edycji See&Say konsultacje udzielane będą w następujących dziedzinach:
-
Animacja – zarówno 2D, jak i 3D
-
Audio – czyli kompozycje muzyczne, efekty dźwiękowe oraz branding muzyczny
-
Copywriting – w tym spoty telewizyjne, radiowe i hasła reklamowe
-
Creative Writing – to miejsce na przedstawienie fragmentów scenariuszy, artykułów, felietonów, recenzji oraz tekstów pisanych online
-
Event – pod uwagę brane są koncepcje kreatywne wydarzeń, działania ambientowe, pomysły na zaangażowanie konsumentów live, przełożenie big idea kampanii 360 na event, usługi i produkty do wykorzystania podczas eventów
-
Fotografia – czyli portrety, obiekty, fotografia modowa, prace zrealizowane dla festiwali, teatrów, muzeów, galerii sztuki, okładki, rozkładówki i strony wewnętrzne dzienników i periodyków, eventy fotograficzne i wystawy
-
Gra – w tej kategorii liczą się zarówno zrealizowane gry, projekty gier, jak i pomysły na gry
-
Graphic Design – czyli projekty opakowań, katalogów, rodziny piktogramów, metek, layoutów, pojedynczych logotyp lub całych system identyfikacji wizualnej
-
Ilustracja – czyli ilustracja reklamowa oraz prasowa, animacje, web ilustracje – słowem, wszystko to, co narysowane
-
Instalacja/Videoinstalacja – tutaj brane są pod uwagę instalacje przestrzenne, interaktywne, obiekty, videoinstalacje, video wielokanałowe, aranżacje przestrzenne oraz scenografia
-
Moda – do której zaliczają się projekty odzieży i akcesoriów, projekty kolekcji (idea, dobór tekstyliów, wstępne lub skończone projekty techniczne, szkice sylwetek itp.), projektowanie tkanin i stylizacji
-
PR – przykłady rozwiązania problemu komunikacyjnego marki lub firmy (identyfikacja problemu, strategia i wdrożenie) z wybranego obszaru: komunikacja korporacyjna, konsumencka lub kryzysowa
-
Product Design – tutaj można zgłosić zarówno szkic koncepcyjny, jak i gotowy produkt; temat pracy zależy całkowicie od uczestnika
-
Reklama – czyli layouty reklamowe, koncepty reklam, w mediach tradycyjnych i cyfrowych
-
Social Media – pomysły na kreatywne kampanie wykorzystujące potencjał social media, ciekawie prowadzone kanały social media, akcje wykorzystujące influencerów
-
Creative Technology – to kategoria, w której królują niestandardowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne, koncepty rozwiązań, aplikacje mobilne, interfejs/instalacje interaktywne, wearable technology, programowanie w służbie designu/sztuki, interactive art
-
Typografia
-
Video – krótkie formy video (do 15 min), teledyski, spoty reklamowe
Organizatorami See&Say są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy. Partnerami przedsięwzięcia zostali: m.st. Warszawa, Drukomat, Wacom, Liquidthread, Saatchi&Saatchi IS, Rent Design, Upright Music, Dcode Media.
tekst: Kamila Hariasz, Weronika Ewald