fbpx Raport Absolvent Consulting | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

Raport Absolvent Consulting

raport EBPonad 5 tysięcy respondentów wzięło udział w pierwszym badaniu wymagań kandydatów do pracy i celów biznesowych liderów w czasach Industry 4.0. Panel pozwolił również wybrać najbardziej rozpoznawalnych pracodawców w regionie Trójmiasta. 

W przeprowadzonym przez Absolvent Consulting badaniu wzięło udział ponad 5000 młodych ludzi – studentów kierunków biznesowych, technicznych i humanistycznych, absolwentów oraz młodych profesjonalistów z całej Polski. Wszyscy wyrazili swoje opinie na temat tego, czym kierują się, szukając potencjalnego pracodawcy, co pobudza ich motywację oraz zaangażowanie. 

Zapytaliśmy, jakie kompetencje są według nich przyszłościowe i które najbardziej, przy sprzyjających warunkach, chcieliby rozwijać w miejscu pracy. Badani wskazali nam również, którzy pracodawcy są ich zdaniem najlepsi. 

W regionie Trójmiasta najbardziej rozpoznawalnymi pracodawcami okazali się być: LOTOS – I miejsce, State Street – II miejsce, Airhelp – II miejsce. Więcej informacji o rankingu tutaj: bit.ly/raportAC2019 

Najważniejsze wnioski z badania: 

                        ●  Warto zadbać o różnorodność wielopokoleniową w firmie, bo wychodzenie ze strefy komfortu, wzajemna wymiana doświadczeń i wieloperspektywiczność odpowiednio stymulują rozwój organizacji w czasach, kiedy pewna jest tylko zmiana. 


                        ●  Dziś talenty na rynku pracy przyciąga się wizerunkiem budzącym pozytywne emocje, który jest wynikiem nie tylko marketingowej promocji, ale przede wszystkim właściwego podejścia do pracownika na wielu płaszczyznach - przez pre-onboarding po programy dla alumnów. 


                        ●  Pokolenie C nie ma nic wspólnego z wiekiem, ale łączy się przez wspólne wartości, zainteresowania czy preferencje, u podstaw których leży proaktywność, szeroko rozumiany wpływ i partnerskie traktowanie. 


                        ●  Targi pracy dalej się opłacają, bo to okazja do efektywnego dialogu zarówno ze studentami, jak i młodymi pracownikami, którzy obecność pracodawców na wydarzeniach poświęconych karierze wymieniają jako jedną z trzech najważniejszych aktywności odbieranych jako ukłon w stronę kandydatów. 
- Nasze badanie utwierdza nas w przekonaniu, że obecnie wiele firm przeżywa silne restrukturyzacje i digitalizacje, których krytycznym czynnikiem sukcesu są odpowiedni ludzie – zmotywowani, a przy tym rozumiejący wyższy cel – mówi Joanna Tonkowicz, partner zarządzający Absolvent Consulting. - Transformacja kulturowa, biznesowa, procesowa, UX, człowiekocentryzm, emocje w biznesie, sukcesja i innowacja – to hasła, jakie sami słyszymy w wielu rozmowach biznesowych. Wierzymy więc, że zaplanowana, strategiczna „wojna o talent” ma największy sens. 


Badanie zostało przeprowadzone podczas wiosennej edycji Absolvent Talent Days 2019, która odbyła się również w Trójmieście. Udział w nim wzięło 5000 respondentów, którzy w siedmiu aglomeracjach odpowiedzieli na przygotowanie pytania w ankiecie internetowej. 

Absolvent Consulting to firma doradztwa strategicznego działająca w Europie Środkowej i Wschodniej. Naszym celem jest tworzyć strategię EB i HR, które się opłacają. Jesteśmy zespołem strategiczno-kreatywnym. Pomagamy zrozumieć, jaką wartość generuje człowiek w rozwoju biznesu. Absolvent Consulting jest częścią Grupy Absolvent, do której należą takie marki jak Absolvent Talent Days, Absolvent.pl i Mentor Kariery. 

Więcej informacji na stronie: bit.ly/raportAC2019 oraz w załączonym raporcie. 

ZałącznikWielkość
PDF icon Raport7.85 MB
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Marta Demartin
Treść wprowadzona przez: Marta Demartin
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 10 października 2019 roku, 8:06