Raport o tym jak słuchamy muzyki
Muzyka stanowi ważny element dnia dla wielu z nas. Jednak wobec natłoku zajęć często nie mamy czasu, by po prostu usiąść i jej posłuchać. Dobrym momentem na to, może okazać się podróż samochodem, chociażby na uczelnię lub do pracy. Z takiego założenia wyszedł portal Oponeo.pl, który zdecydował się zbadać, czy chętnie słuchamy piosenek (i nie tylko) w aucie oraz jakie gatunki i którzy wykonawcy najczęściej goszczą w naszych głośnikach.
Okazuje się, że rzeczywiście Polacy podczas jazdy słuchają sporo muzyki i co ciekawe głównie radia, które włącza w samochodzie aż 53,8% ankietowanych. 38,3% z nich ma swoją ulubioną stację, która im stale towarzyszy. Tak dobry wynik klasycznych rozgłośni może nieco szokować, gdyż wydają się formułą będącą już nieco w odwrocie.
47,8% respondentów decyduje się na własnoręczny dobór słuchanej muzyki. Zwykle pochodzi ona z różnego rodzaju nośników jak płyta CD, pendrive itp. (38,9%), nieco rzadziej z aplikacji streamingowych (20,6%). A jaki gatunek króluje? Okazuje się, że największą popularnością cieszy się stary dobry rock (49,1%), a tuż za nim plasuje się pop (46%). Dla niektórych zdziwieniem może być fakt, że na podium nie znalazł się niezwykle dziś popularny rap (17,9%), wyprzedzony przez elektronikę, która zajęła ostatnie miejsce podium (26,9%).
A jeżeli zastanawiamy się co włączyć, by współpasażerowie nie uciekli z krzykiem, statystycznie najlepszym wyborem będzie AC/DC. Utwór „Highway to Hell” był najczęściej wskazywany przez ankietowanych jako ulubiony, na trzecim miejscu także znalazła się piosenka australijskiego zespołu „Thunderstruck”. Drugą pozycję zajął Chris Rea i „The road to hell”. Inni bardzo popularni wśród kierowców artyści to Metallica, Queen, The Eagles oraz Bon Jovi. Nie zabrakło także polskich wykonawców. W aucie najczęściej słuchamy Dżemu, Budki Suflera, Akcentu, Quebonafide oraz Sławomira.
Co ciekawe, wyniki pokazały, że niewielu z nas jest zainteresowanych podczas jazdy podcastami (2,8%) i audiobookami (4,4%). Te formy rozrywki zdają się obecnie bardzo popularne, więc można było spodziewać się lepszego wyniku. Już więcej osób woli podróżować w towarzystwie samych pomruków silnika (16,3%). Wśród nielicznych fanów podcastów największym zainteresowaniem cieszą się poruszające tematykę sportową, społeczno-polityczną i historyczną.
Wiele innych ciekawostek znajdziesz w pełnym raporcie – „Ulubiona muzyka do auta” na: https://www.oponeo.pl/artykul/muzyka-do-auta