Zbliża się konferencja Media-Biznes-Kultura 2023
Będziemy debatować o mediach już po raz dziewiąty! W formule hybrydowej w dniach 12-13 października na Uniwersytecie Gdańskim odbędzie się kolejna odsłona międzynarodowej konferencji naukowej Media-Biznes-Kultura.
Wydarzenie odbywa się co dwa lata i jest organizowane przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego. Konferencja jest adresowana do środowiska naukowego, przedstawicieli biznesu, pracowników mediów oraz instytucji kultury współpracujących z mediami. Od kilku lat jest to jedno z najbardziej znaczących spotkań teoretyków i praktyków oraz forum wymiany poglądów na temat etycznych, technologicznych, kulturowych i rynkowych procesów związanych z komunikacją społeczną i mediami.
Tegoroczna, 9. edycja, koncentruje się na zagadnieniach kryzysu i gwałtownych zmian, jakich jesteśmy świadkami w ostatnich latach. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, kryzys klimatyczny i spowolnienie gospodarcze powodują nie tylko, że media dostarczają odbiorcom dużej ilości informacji na temat współczesnych wyzwań, ale sprawiają też, że same media i dziennikarze muszą dostosować się do nowych warunków.
W ramach konferencji odbędą się panele tematyczne z udziałem naukowców i praktyków, a dyskusje będą toczyć się głownie wokół czterech obszarów tematycznych: Media w kryzysie – kryzys w mediach; (R)ewolucja rynku mediów; Nowe środki przekazu – nowe społeczeństwo; Media, demokracja, polityka. Ważnym elementem konferencji są panele młodych badaczy – doktorantów i studentów.
W roli keynote speakera wystąpi Vasilisa Stepanenko, ukraińska dziennikarka i producentka filmów wideo, laureatka Nagrody Pulitzera za Służbę Publiczną, przyznanej w 2023 roku. Temat jej wystąpienia brzmi: „Media a wojna w Ukrainie”.
W czasie tegorocznej konferencji odbędzie się otwarte spotkanie na temat mediów akademickich i studenckich, inaugurujące projekt OFMA on Tour, realizowany przez Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich. W ramach spotkania będzie można wysłuchać tematycznych wystąpień, prezentacji oraz debaty: „Media akademickie i studenckie w świecie algorytmów i sztucznej inteligencji”.
Zostaną wręczone także nagrody w konkursie Medi@stery na najlepszą pracę magisterską w obszarze mediów, który jest cyklicznie organizowany przez Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego oraz nagród w Międzynarodowym Festiwalu Fotografii w Dali (Chiny), jednym z najbardziej prestiżowych konkursów fotograficznych na świecie.
Konferencja będzie miała formułę hybrydową (spotkania online oraz na Wydziale Nauk Społecznych UG), a wybrane transmisje będą miały miejsce na platformie Teams.
Szczegółowe informacje na stronie: https://mediabizneskultura.ug.edu.pl/
Radio MORS jest patronem medialnym wydarzenia.
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Karol Stachowicz
Treść wprowadzona przez: Karol Stachowicz
Ostatnia modyfikacja:
środa, 4 października 2023 roku, 16:12Data publikacji:
środa, 4 października 2023 roku, 15:57