Hackathon Głównego Urzędu Statystycznego
14 i 15 kwietnia - w siedzibie Głównego Urzędu Statystycznego, przy al. Niepodległości 208 w Warszawie - zostanie zorganizowany Hackathon „Show Me Data”, trwający nieprzerwanie przez 36 godzin. Organizatorem Hackathonu jest Prezes Głównego Urzędu Statystycznego, a projekt jest współfinansowany ze środków Komisji Europejskiej.
Głównym celem, jaki stawiają przed sobą organizatorzy Hackathonu, jest promocja zasobów informacyjnych statystyki publicznej oraz zachęcenie młodych użytkowników do korzystania z oferty informacyjnej GUS i EUROSTAT’u.
Do udziału w Hackathonie mogą się zgłaszać 2-4 osobowe zespoły studentów i absolwentów kierunków informatycznych. Organizatorzy przewidują uczestnictwo maksymalnie 60 osób. Rejestracja zgłoszeń rozpoczęła się 12 marca 2018 r. i zakończy się 29 marca 2018 r.
Na stronie internetowej Hackathonu został udostępnimy formularz elektroniczny, za pomocą którego kapitanowie zgłoszą swoje zespoły do konkursu. Przed wypełnieniem formularza rejestracyjnego organizatorzy proszą o zapoznanie się z regulaminem Hackathonu oraz z załącznikami. Informacja o zakwalifikowaniu do udziału w Hackathonie zostanie przesłana za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem wydarzenia.
Udział w Hackathonie jest bezpłatny. Zespoły będą pracować na własnym sprzęcie i oprogramowaniu. Organizator ze swojej strony zapewnia miejsce do pracy, dostęp do Internetu, catering oraz strefę wypoczynku.
Zadaniem postawionym przed zespołami jest stworzenie prototypu aplikacji mobilnej adresowanej do młodzieży w wieku 12-15 lat, wykorzystującej dane statystyczne i oferującej funkcję rzeczywistości rozszerzonej. Prototyp aplikacji powinien zawierać elementy e-learningu i grywalizacji. Aplikacja powinna działać na urządzeniach mobilnych, tj. na smartfonach i tabletach, pod systemem operacyjnym Android lub iOS. Organizatorzy chcą otrzymać aplikację obsługiwaną intuicyjnie, z atrakcyjną grafiką, rozwijającą zainteresowania i statystyczne kompetencje cyfrowe młodzieży.
W czasie trwania Hackathonu obecni będą mentorzy i pracownicy statystyki publicznej. Ich zadaniem będzie służenie uczestnikom wsparciem merytorycznym.
Efekty prac zespołów oceni jury, w skład którego wejdą eksperci z dziedziny informatyki i statystyki. Jury przyzna nagrodę główną w wysokości 20 tys. zł oraz dwa wyróżnienia, po 5 tys. zł każde.
Zwycięski prototyp aplikacji mobilnej będzie oficjalną statystyczną aplikacją, promowaną i udostępnianą bezpłatnie przez GUS.
Szczegółowe informacje dotyczące Hackathonu, w tym regulamin Hackathonu dostępne są na stronie internetowej hackathon.stat.gov.pl.