StudentLab
Jeśli jesteś studentem, przyszłym nauczycielem, bądź czynnym zawodowo pedagogiem w trakcie studiów wyższych, projekt StudentLab jest właśnie dla Ciebie. Zapraszamy studentów do wzięcia udziału w warsztatach z gamifikacji oraz zdobycia najnowszej wiedzy z zakresu metod pracy z uczniem.
Metoda gamifikacji opiera się na mechanizmach znanych z gier, dzięki czemu możemy dostarczyć uczniom frajdy z uczenia się wyzwalając w nich emocje tak kluczowe w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. Proces zapamiętywania wymaga koncentracji i jest tym efektywniejszy, im silniejsze jest wzbudzenie emocjonalne. Gry wyzwalają motywację graczy przez możliwość łatwego uzyskiwania nagrody. Układ nagrody w mózgu sprawia, że wybieramy szybkie i łatwe do osiągnięcia nagrody. Gamifikacja stwarza środowisko, w którym nagroda z oddalonej w czasie i kojarzonej z trudnością, staje się stosunkowo łatwo osiągalna i nie jest bezpośrednio kojarzona z ocenami dając uczniom powód do dumy i satysfakcji.
Cykl obejmuje trzy spotkania (17.04, 08.05, 12.06), w godzinach 15.00-18.00.
Udział w warsztatach jest bezpłatny.
Zapisy przyjmowane pod adresem e-mail: v.vysotska@experyment.gdynia.pl. Na zgłoszenia czekamy do 31.03.2015r.
Formularz zgłoszeniowy do pobrania >>>
Adresaci spotkania: studenci oraz nauczyciele w trakcie nauki na uczelniach wyższych.
Prowadzący:
Dr hab. prof. UG Joanna Mytnik-Ejsmont, dr Wojciech Glac
Pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Gdańskiego, biolodzy. Ich pasją jest uczenie.
Poszukują sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki, wprowadzają innowacyjne metody nauczania szeroko wykorzystując gamifikację. Obok prowadzenia zajęć akademickich i badań naukowych, angażują się w popularyzację nauki. Prowadzą wykłady i warsztaty dla nauczycieli z zakresu aktywnych metod uczenia przedmiotów przyrodniczych. Organizatorzy ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyki Akademickiej na Uniwersytecie Gdańskim.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Gość Radia MORS - Viktoria Vysotska - 24 marca 2015 | 6.57 MB |