fbpx I Międzynarodowa Konferencja „Facebook – Lustro mediów” | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

I Międzynarodowa Konferencja „Facebook – Lustro mediów”

Plakat konferencjiSocjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją będą głównymi tematami I Międzynarodowej Konferencji „Facebook – Lustro mediów” organizowanej wspólnie przez Uniwersytet Gdański i Uniwersytet Jagielloński.

Czas – 12 czerwca 2015 roku

Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ul Bażyńskiego 4 (kampus UG w Gdańsku Oliwie)

Organizatorzy:

Uniwersytet Jagielloński, Instytut Kultury, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Gdański, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych

Szczegółowe informacje – http://konferencjafacebook.pl/

Fanpage Facebook: facebook.com/konferencjalustromediow

W 2014 roku minęło 10 lat od powstania Facebooka. To dobry moment do podjęcia rozważań nad istotą i konsekwencjami społeczno-biznesowego zjawiska, jakim stał się najpopularniejszy w Polsce i w wielu krajach świata ten społecznościowy portal. 12 czerwca 2015 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbędzie się I Międzynarodowa Konferencja pt. „Facebook – Lustro mediów” – wspólne przedsięwzięcie Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz gdańskiej uczelni. Celem konferencji jest wymiana poglądów oraz prezentacja wyników badań dotyczących fenomenu medialnego, za jaki w ostatnich latach uznaje się portal społecznościowy Facebook.

Zakres tematyczny Konferencji obejmuje m.in. wymiar socjologiczny i psychologiczny Facebooka, jego rynkowe i marketingowe konsekwencje, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z jego ekspansją:

  • Facebook – medium spotkań (wymiar socjologiczny i psychologiczny)
  • Facebook a media publiczne
  • Facebook w kulturze
  • Facebook – medium marketingu
  • Facebook – medium nowej komunikacji
  • Facebook – sprawca schyłku tzw. starych mediów
  • Media na Facebooku – paradoks kanibalizacji?
  • Rynkowe konsekwencje obecności Facebooka
  • Facebook – czy każdy może być dziennikarzem?
  • Facebook – czyli koniec dziennikarstwa. Gdy amator wygrywa z profesjonalistą.
  • Facebook – zarządzanie nowym medium
  • Facebook – a wykluczenie cyfrowe
  • Facebook – dylematy etyczne i prawne
  • Przyszłość Facebooka – moda, trend czy medialna rzeczywistość

Uczestnikami Konferencji będą czołowi polscy i zagraniczni naukowcy, m.in.

prof. Andrzej Stanisław Barczak - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

prof. Alina Hyz - T.E.I. Pireus

prof. dr hab. Leon Tadeusz Dyczewski OFM Conv, Katolicki Uniwersytet Lubelski

prof. dr hab. Tomasz Goban – Klas - Uniwersytet Jagielloński

prof. dr hab. Wiesław Godzic -  Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak - Akademia im. Leona Koźmińskiego

prof. dr hab. Sławomir Magala - Erasmus University of Rotterdam

prof. dr hab. Jacek Sobczak -  Szkoła Wyższa Psychologii Społeczne

red. Edwin Bendyk – „Polityka”.

Uczestnikami konferencji będą także przedstawiciele polskich mediów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Patronat honorowy

Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz

Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. Bernard Lammek

Gdańska Organizacja Turystyczna/Gdańsk Convention Bureau

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

 

Patronaty medialne

Radio Gdańsk

Telewizja Polska

Trojmiasto.pl

Radio MORS UG

Portal Studencki UG CDN

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Maciej Goniszewski
Treść wprowadzona przez: Maciej Goniszewski
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 9 czerwca 2015 roku, 12:43