The Wihte Resonance - spektakl Anny Haracz
To spektakl o przetwarzaniu słabości w siłę, dysfunkcji w atuty, a biedy w obfitość… – zapowiada swój występ Anna Haracz, znakomita tancerka, która dała się już poznać w Trójmieście z wielu ciekawych projektów (obecnie także studentka Uniwersytetu Gdańskiego)
Premiera spektaklu – The Wihte Resonance 4 października (niedziela) o godz. 19.00 w Klubie Żak w Gdańsku, ul. Grunwaldzka 195/197.
Jak zapewnia autorka spektaklu to solo „dla ciekawych, życzliwych, znających się i tych nie mających pojęcia o tańcu ale przede wszystkim dla pragnących piękna... Gdyż spektakl ten powstał z tęsknoty za pięknem, transformacją i lekkością”.
Kiedyś napisałam:
„Kiedy ból, cierpienie, nieprzyjemne zdarzenia, obecny problem, czy nurtujące pytanie przekładamy na język sztuki transformujemy je często w coś pięknego i wartościowego. Poprzez proces tworzenia, czyli układania choreografii czy budowania struktury improwizacji, doboru czy tworzenie muzyki, wyboru kostiumu i przebiegu dramaturgii odbywa się w umyśle przetwarzanie zdarzeń, towarzyszących im emocji, uczuć, wspomnień. Koncentracja na celu lub temacie z próby na próbę przechodzi w medytację. Dzięki medytacji tworzy się dystans do tematu. A z poziomu dystansu wiele rzeczy wygląda inaczej, zachodzi proces zmiany czyli transformacji".
I o tym jest to solo.
O przetwarzaniu słabości w siłę,
dysfunkcji w atuty,
a biedy w obfitość…”
Link do filmu zapowiadającego spektakl: https://vimeo.com/137755297
4 października 2015, godz. 19.00, Klub Żak w Gdańsku, ul. Grunwaldzka 195/197
BILETY: Klub Żak www.klubzak.com.pl
KONCEPT, CHOREOGRAFIA I WYKONANIE: Anna Haracz,
MUZYKA: Anna Haracz, tape collage
KOSTIUM: Anna Haracz
www.kinovariatino.pl
PRODUCENT: Maria Muskat, DITTA (Dance Is In The Air)
Anna Haracz
„Patrząc na jej taniec odnosiło się wrażenie, że jest on określany nie tylko przez rozbrzmiewającą muzykę, lecz także jakieś dodatkowe brzmienia. Słyszane tylko przez tancerkę, ale w podprogowy sposób przekazywane również publiczności. To dokonanie niezwykłe i równie niezwykłe doznanie, wobec których aparat pojęciowy fizyki i psychologii okazuje się niewystarczający” – Andrzej Z. Kowalczyk „Kurier Lubelski”
Twórczyni teatru KINO VARIATINO, niezależna tancerka, choreograf, nauczyciel jogi i medytacji. Z teatrem realizuje własne spektakle prezentowane na trójmiejskiej scenie offowej, festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i zagranicą. Dotychczas zrealizowała około 20 autorskich spektakli oraz brała udział w wielu projektach artystycznych. Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec oraz posiada tytuł zawodowego tancerza wydawanego przez ZASP. Obecnie studiuje kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim
Do jej najważniejszych nauczycieli ruchu, tańca i głosu należą: Marek Oleksy, Witold Jurewicz, Iwona Olszowska, Jacek Łumiński, Leszek Bzdyl, Melissa Monteros, Ray Chang, Douglas Dunn, Mark Thompkins, David Zambrano, Lisa Nelson, Thomas Hauert, Ang Gey Ping, Ohad Naharin, Olga Szwajgier, Zygmunt Molik.
Jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz certyfikowanym nauczycielem hatha-jogi wg. metody Iyengara w stopniu Intorductory II oraz Vinyasa Krama Jogi. Od lat realizuje autorski program terapii poprzez improwizację taneczną, pracę z głosem oraz jogę.
Z reguły jej spektakle oraz praca to: „atmosfera, prosta i wyrazista forma, obecność, podróżowanie wokół osobistych wypowiedzi mających w percepcji wymiar sensytywny. Kanałem komunikacji stają się zmysły a nie emocje. To taniec subtelności ruchu, dźwięku, koloru, kostiumu, rekwizytu, dialogu, uważności, zestrajania. To dotykanie cennej warstwy bytu”