fbpx III Kongres Edukacji Medialnej | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

III Kongres Edukacji Medialnej

Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej wspólnie z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Europejskim Centrum Solidarności (Gdańsk) i Centrum Nauki Experyment (Gdynia) zapraszają do udziału w III Kongresie Edukacji Medialnej/Spotkanie badaczy i praktyków, który odbędzie się w dniach 25-26 października 2018 roku w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku i Uniwersytecie Gdańskim (dzień pierwszy) oraz Centrum Nauki Experyment w Gdyni (dzień drugi).

Kongres odbywa się pod hasłem „Edukacja medialna w świecie cyfrowego konsumpcjonizmu. Nowe technologie a solidarne i pluralistyczne społeczeństwo?” i poświęcony jest aktualnemu oraz ważnemu zagadnieniu, jakim jest rola nowych technologii w świecie cyfrowego konsumpcjonizmu. Jednym z ważnych zadań stojących obecnie przed edukacją medialną jest zwrócenie uwagi na paradoks nowych technologii, z jednej strony sprzyjających demokratyzacji i pluralizacji, zaś z drugiej, za sprawą zaawansowanych i nowoczesnych komputerowych technik obliczeniowych, będących narzędziem inwigilacji oraz manipulacji.

Partnerem głównym Kongresu jest Fundacja Konrada Adenauera w Polsce.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Biuro Lecha Wałęsy oraz Polski Komitet do spraw UNESCO.

W trakcie Kongresu odbędą się:

  • wystąpienia problemowe badaczy oraz praktyków (prof. Piotr Celiński z Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, prof. Tomasz Szkudlarek z Uniwersytetu Gdańskiego, Aleksandra Czetwertyńska z Centrum Cyfrowego oraz Przemysław Staroń z Uniwersytetu SWPS, prof. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu),

  • dyskusje plenarne z udziałem ekspertów, badaczy oraz praktyków (1. „Jak budować demokrację w czasach manipulacji online i fake news” – moderatorka Alicja Pacewicz; 2. „Dane, wszędzie dane! Co wiedzą o nas algortymy i co my powinniśmy o nich wiedzieć?” – moderator Onno Hansen-Staszyński; 3. „Programuj albo zostaniesz zaprogramowany. Programowanie - nowe umiejętności obywatelskie?” – moderator Wiesław Bartkowski, SWPS),

  • cztery warsztaty: „Jak radzić sobie z fałszywymi informacjami” (Stowarzyszenie Demagog/Akademia Fact-Checkingu), „Nowe technologie w społeczności lokalnej: diagnoza potrzeb i planowanie działań edukacyjnych” (Fundacja Nowoczesna Polska), „Jak zachęcić samego siebie, aby chciało się innym” (Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego) oraz „Nauczanie w modelu STEAM - uczeń twórcą” (BeCreo Technologies),

  • gra interaktywna na wystawie Centrum Nauki Experyment,

  • debata praktyków „Cyfrowe rekomendacje dla edukacji w dobie informacyjnego konsumpcjonizmu”,

  • prezentacje dobrych praktyk w zakresie edukacji medialnej,

  • wystąpienia referatowe.

Wystąpienia referatowe w kilku sekcjach tematycznych będą poruszały m.in. następujące tematy:

  • Propaganda, fake news i krytyczne myślenie.

  • Aktywność i relacje zapośredniczone medialnie.

  • Aplikacje mobilne i media społecznościowe.

  • Niepożądane zjawiska w Sieci.

  • Kultura cyfrowa i dane.

  • Interaktywność, komunikacja, wiedza.

Szczegóły na temat wydarzenia:

http://kongres2018.ptem.org.pl/

https://www.facebook.com/events/375785879561098/

Miejsce obrad:

25.10 – Europejskie Centrum Solidarności, pl. Solidarności 1, Gdańsk, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk,

26.10 – Centrum Nauki Experyment, aleja Zwycięstwa 96/98, Gdynia.

Partnerzy Kongresu:

BeCREO Technologies, Creative Coding, EPALE - elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie, Ezzev Foundation, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Citizen Project, Fundacja Dbam o Mój Zasięg, Fundacja Nowoczesna Polska, Fundacja Panoptykon, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Stowarzyszenie Demagog, techsoup Europe.

ZałącznikWielkość
PDF icon Program Kongresu3.57 MB
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Marta Demartin
Treść wprowadzona przez: Marta Demartin
Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 22 października 2018 roku, 17:29