fbpx Konferencja Stowarzyszenia PRom na Uniwersytecie Gdańskim | MORS - Mega Otwarte Radio Studenckie
-A A +A

Konferencja Stowarzyszenia PRom na Uniwersytecie Gdańskim

PRom130 uczestników z kilkudziesięciu uczelni z całej Polski, 3 dni intensywnych warsztatów, spotkań, dyskusji, zwiedzanie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego oraz wręczenie nagród w konkursie na najlepsze projekty promocyjne „Promyki 2019” – tak w skrócie możemy opisać XXXIII Konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” „Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”. Konferencja odbyła się na Uniwersytecie Gdańskim w dniach 20-23 października 2019 roku i została wpisana w kalendarz jubileuszowych obchodów 50-lecia uczelni.

Patronat honorowy objęli Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin oraz Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała.

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom jest platformą współpracy osób zaangażowanych zawodowo w tworzenie dobrego wizerunku oraz informowanie o działalności edukacyjnej i naukowej polskich uczelni publicznych i niepublicznych. Zrzesza pracowników biur promocji, rzeczników prasowych oraz specjalistów PR zajmujących się szeroko rozumianą promocją uczelni. Organizowane przez stowarzyszenie konferencje są okazją do wymiany doświadczeń oraz podnoszenia umiejętności w zakresie public relations, a warsztaty, spotkania i debaty mają ekspercki wymiar.

Tytuł konferencji –  „Uczelnie w procesie zmian – wyzwania komunikacyjne i marketingowe” –  nawiązywał do zmian w szkolnictwie wyższym, które jednocześnie generują konieczność poszukiwania nowych sposób i narzędzi komunikacji w wielu obszarach – nauki, dydaktyki, organizacyjnym.

Uroczyste otwarcie konferencji odbyło się na Wydziale Nauk Społecznych UG. Obrady otworzyła Prezes Zarządu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” Anna Kiryjow-Radzka. Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. dr hab. Jerzy Piotr Gwizdała przywitał uczestników wydarzenia, a Prorektor ds. Nauki prof. dr hab. Piotr Stepnowski w swoim przemówieniu zaprezentował uczelnię. Dyrektor Biura Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Magdalena Bem-Andrzejewska podkreśliła potrzebę komunikowania zmian, które przynosi Konstytucja dla Nauki. Goście wysłuchali również wykładu otwierającego „Sweat and Tears – z doświadczeń promotora sztuki” prof. dr hab. Jerzego Limona z Katedry Sztuk Scenicznych UG, dyrektora Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. Uroczystość poprowadziła dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. PRomowicze mieli także okazję zwiedzić nowoczesny kampus Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie, a przede wszystkim Laboratorium symulacji nagrań telewizyjnych i dokumentacji filmowej oraz Wydział Biologii.

Dzięki współpracy z organizatorami konferencji Media Biznes Kultura. Pomorze 2019  po raz pierwszy odbył się wspólny panel ekspercki z udziałem praktyków (specjalistów PR, rzeczników prasowych, marketingowców, dziennikarzy) i naukowców z całej Polski. Wśród panelistów  zasiadali Anna Kiryjow-Radzka – prezes Stowarzyszenia PR i Uczelni Polskich PRom, Grzegorz Kubicki – redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” w TrójmieścieCyprian Maciejewski – członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Paweł Sanowski – prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów, Magdalena Hajdysz – rzecznik prasowy Teatru Szekspirowskiego. Panel moderował prof. Dariusz Tworzydłokierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik  prasowy UG (opieka naukowa nad panelem – kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna na UG).

Podczas konferencji przeprowadzone zostały warsztaty w dwóch ścieżkach tematycznych – PR-owej oraz marketingowo-promocyjnej z zaproszonymi ekspertami: Adamem Łaszynem, Martą Michalską, Katarzyną Maniszewską, Moniką Kaczmarek-Śliwińską, Sławomirem Czalejem, Anną Haracz, Natalią Hipsz, Jarosławem Kretem i Katarzyną Wołowiec.

W czasie konferencji wręczone zostały także nagrody i wyróżnienia w konkursie na najlepsze projekty promocyjne na uczelniach wyższych – „Promyki” 2019. W tegorocznej edycji konkursu nagrodę główną w kategorii Nowe Media zdobył Uniwersytet Łódzki za projekt „Wytrop nas”, a wyróżnienie otrzymała Politechnika Warszawska za projekt „Podcast Bobotechnika wyjaśnia”. Nagrodę główną w kategorii Promocja nauki i uczelni zdobył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie za projekt „Ekologiczne torby z banerów reklamowych #UEK #WearFair”, a wyróżnienie otrzymała Politechnika Warszawska za projekt „Zamień to w komiks! – wspieramy projekt Comixfy!”.

W czasie konferencji dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego została wyróżniona przez „Forum Akademickie” za wieloletnią bardzo dobra współpracę z czasopismem. Dyplom wręczył Piotr Kieraciński, redaktor naczelny „Forum…”

Organizatorem konferencji było Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim. Ze strony UG konferencję zorganizowało Biuro Rzecznika Prasowego Uniwersytetu Gdańskiego, a w pracy organizacyjnej wsparła promocja Wydziału Filologicznego UG.

Biuro Rzecznika Prasowego Uniwersytetu Gdańskiego

PRom 1PRom 2PRom 3PRom 4PRom 5PRom 6PRom 7PRom 8PRom 9PRom 10PRom 11PRom 12PRom 13PRom 15PRom 16PRom 17
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Marta Demartin
Treść wprowadzona przez: Marta Demartin
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 24 października 2019 roku, 9:59