Jak konsumpcja wpływa na relacje społeczne
V edycja spotkania z cyklu „Przereklamowana konsumpcja?” odbędzie się pod hasłem - „Konsumpcja i relacje społeczne”. Uczestnicy i prelegenci – naukowcy, specjaliści i eksperci wielu dziedzin – będą poszukiwać odpowiedzi na pytania dotyczące wpływu kultury konsumpcji na relacje społeczne.
Czas – 7-8 maja 2015, otwarcie sympozjum – godz. 10.30
Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4, aula S-204
Organizatorzy – Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii UG oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy
- Dynamiczny rozwój nowych technologii, dominacja mass mediów, hedonizm oraz relatywizacja wartości prowadzą do istotnych zmian kulturowych. W epoce postmodernizmu konsumpcja ma wartość autonomiczną, przestając służyć celom utylitarnym, staje się celem samym w sobie. Jej rolą jest nie tyle zaspokajanie potrzeb, ile budowanie określonego wizerunku jednostki, demonstrowanie statusu lub podkreślanie podobieństwa do „znaczących innych”. Kultura konsumpcji zmienia także więzi społeczne – wyjaśniają organizatorzy sympozjum
Celem piątej już edycji sympozjum „Przereklamowana konsumpcja?” na Uniwersytecie Gdańskim, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Konsumpcja i relacje społeczne”, jest ukazanie skutków konsumpcjonizmu w życiu społecznym. Uczestnicy i prelegenci – naukowcy, specjaliści i eksperci wielu dziedzin – będą poszukiwać odpowiedzi na pytania dotyczące wpływu kultury konsumpcji na relacje społeczne: czy i w jakim stopniu konsumpcjonizm zmienia charakter relacji społecznych, jak oddziałuje na zadowolenie i satysfakcję z więzi międzyludzkich?
Zaproszeni prelegenci przedstawią skutki nadstawienia roszczeniowego w związkach z partnerem i w miejscu pracy, ukażą pułapki braku więzi oraz psychologiczne aspekty niezależności finansowej.
dr Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
Program konferencji
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Program konferencji | 1.11 MB |