Debata o fonoholizmie
Klub Jagielloński – Gdańsk zaprasza na debatę o fonoholizmie pt. Czego szukamy w naszym smartfonie. Debata zaplanowana jest na 29 listopada na godzinę 16.30 w Olivia Business Centre w budynku Olivia Four w sali Jowisz. Wstęp wolny.
Warto podejmować kwestie, o których nie myśli się na co dzień, natomiast bardzo często mają na nas wpływ. Taką rzeczą jest też technologia, która w postaci urządzeń mobilnych ma coraz większe znaczenie w życiu współczesnego człowieka. Celem dyskusji zaplanowanej przez Klub Jagielloński jest zapoznanie publiczności, szczególnie rodziców i nauczycieli, ze zjawiskiem fonoholizmu, czyli czymś, na co często podatne są najbardziej dzieci i młodzież, które dorastają i wychowują się z dostępem do telefonu i technologii, w zdecydowanie większej skali możliwości, niż miały to poprzednie pokolenia. Podczas spotkania prelegenci odpowiedzą na takie pytania jak:
- Po czym poznać fonoholika i jakie są skutki ciągłego korzystania ze smartfona?
- Co dobrego może wyniknąć z tworzenia zasad korzystania z cyfrowych urządzeń i jak takie zasady tworzyć?
- W jaki sposób regulować nawykowe sięganie po urządzenia mobilne?
- W jaki sposób funkcjonujemy odłączeni od Internetu oraz urządzeń cyfrowych przez 72 godziny?
Debata odbędzie się wokół prezentacji badań dr Macieja Dębskiego, założyciela i lidera Fundacja Dbam o Mój Zasięg, wykładowcy Uniwersytetu Gdańskiego, eksperta Najwyższej Izby Kontroli i Rzecznika Praw Obywatelskich. Dr Dębski jest pomysłodawcą ogólnopolskich badań z zakresu fonoholizmu i problemu cyberprzemocy zrealizowanych wśród 22.000 uczniów oraz 3.500 nauczycieli. W roku 2016 wdrożył pierwszy w Europie eksperyment społeczny odcięcia 100 osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń cyfrowych (telefonów komórkowych, tabletów, internetu, gier on-line, gier playstation, telewizji).
Prelegentem w dyskusji ma być także Piotr Sznajderowicz, wiceprezes zarządu w Szkoła Podstawowa dla Chłopców Fregata i Szkoła Podstawowa dla Dziewcząt Fregata, który opowie o swoich obserwacjach oraz podejściu do nowych środków cyfrowych w swoich placówkach.