Akcja Radia UG MORS wyróżniona w konkursie marketingowym
Projekt „Poszukiwacze Zaginionej Auli” Uniwersytetu Gdańskiego otrzymał wyróżnienie w kategorii „Nowe media” w konkursie PROMYKI 2018 na najlepszy projekt promujący działania marketingowe i komunikacyjne uczelni. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, a projekt Uniwersytetu Gdańskiego został przygotowany i zrealizowany przez Radio MORS UG we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym „Inspiar” z Wydziału Nauk Społecznych.
PROMYKI – to konkurs na najlepszy projekt promujący działania marketingowe i komunikacyjne uczelni, organizowany od ośmiu lat przez Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom. Jest to wydarzenie szczególne. Stowarzyszenie zrzesza największe publiczne i niepubliczne szkoły wyższe w całej Polsce, PROMYKI to zatem jedna z najważniejszych branżowych nagród. W jury zasiadają przedstawiciele PR, uczelni i Stowarzyszenia.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło 15 projektów z 11 uczelni w całej Polsce. Nagrody i wyróżnienia przyznano w dwóch kategoriach: „Promocja aktywności uczelni” oraz „Nowe media” – ta druga nagroda nosi imię Andrzeja Sołtysiaka, jednego ze współzałożycieli Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, wieloletniego administratora projektów internetowych PRom-u.
Wyróżnienie dla Uniwersytetu Gdańskiego przyznano za projekt „Poszukiwacze Zaginionej Auli” przygotowany i zrealizowany przez Radio MORS – Mega Otwarte Radio Studenckie Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy ze Studenckim Kołem Naukowym „Inspiar” z Wydziału Nauk Społecznych UG. Liderem projektu jest Marta Demartin, redaktor naczelna Radia MORS.
„Poszukiwacze Zaginionej Auli” to szczególny escape room na otwartej przestrzeni i pierwsza tego typu inicjatywa studencka w Trójmieście. W czasie gry terenowej studenci i pracownicy uczelni poszukiwali na terenie Bałtyckiego Kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie ukrytych, ciekawych miejsc, poznawali je, rozwiązywali zagadki i zadania. W zabawie udział wzięło 18 grup z uczelni z całej Polski i Trójmiasta (łącznie ponad 70 osób). Wydarzeniu towarzyszyła całodniowa strefa chillout. Wspólne poszukiwania były okazją do lepszego poznania kampusu oraz integracji społeczności akademickiej. Zabawa trwała jeden dzień i odbyła się 24 maja 2018. Do przygotowania gry „Poszukiwacze Zaginionej Auli” został wykorzystany wirtualny przewodnik po Bałtyckim Kampusie Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku Oliwie (aplikacja Journey).
Nagrody zostały wręczone w czasie XXXI Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, zatytułowanej „Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni”, która odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2018 w Zagórzu Śląskim.
Nagrodę w imieniu Uniwersytetu Gdańskiego odebrały dr Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Magdalena Nieczuja-Goniszewska kierownik Sekcji Promocji Uniwersytetu Gdańskiego.
Wyniki konkursu
Kategoria „Nowe media” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka
- Zwycięzca konkursu, nagroda im Andrzeja Sołtysiaka – Akademia Górniczo Hutnicza za projekt „AGH on Tour”
- Wyróżnienie – Uniwersytet Gdański za projekt „Poszukiwacze zaginionej Auli”
Kategoria: „Promocja aktywności uczelni”
- Zwycięzca konkursu – Politechnika Warszawska za projekt „eMaks Power Bolid”
- Wyróżnienie – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego za projekt „Sukces z natury”
Informacje o konkursie i Stowarzyszeniu na stronie: http://www.prom.edu.pl/pl/
Fot. Archiwum UG